Masa Putaran Bumi lebih cepat di Akhir Zaman

Detik Islam: Akhir Zaman: Masa putaran bumi sudah berubah lebih cepat

Orang tua kini ramai yang mengatakan bahawa waktu terasa berjalan semakin cepat. Dulu, kata mereka masa tidak secepat sekarang. Benarkah waktu semakin cepat? Atau hanya perasaan manusia sahaja hidup di dunia ini, sehingga tidak merasakan perjalanan waktu yang sebenarnya yang berterusan?

Tapi boleh jadi perasaan masa semakin cepat. Kata saintis NASA, masa putaran bumi sudah berubah lebih cepat pecahan ribu saat. Tepatnya 1.26 milisaat .

Namun jauh sebelum itu Rasulullah pernah bersabda :

” Hari Kiamat tidak akan berlaku kecuali kejadian berikut ini terjadi. Masa akan semakin singkat , di mana jarak akan semakin pendek dengan digunakannya kenderaan . ” (Bukhari , Fitan.25 ; Ahmad ibn Hanbal , Musnad , 2 / 313) .

Dalam hadis lain disebutkan , Anas RA berkata , Rasulullah SAW bersabda , “Hari Kiamat tidak akan berlaku kecuali masa semakin singkat. Penyingkatan ini terjadi sedemikian cara seperti satu tahun yang berlalu seperti sebulan dan sebulan yang berlalu seperti seminggu dan seminggu berlalu seperti satu hari dan satu hari yang berlalu seperti satu jam dan satu jam yang berlalu seperti secepat kilat , ” (Tirmidhi , Zuhd : 24 , 2333).

Cendekiawan Muslim Harun Yahya menerangkan, ketika ini waktu memang terasa berjalan lebih cepat.

“Petanda akhir zaman yang telah disebut Rasulullah SAW itu secara ilmiah telah terbukti. Masa semakin singkat” kata cendekiawan Islam tersebut.

Menurut Harun Yahya atau nama sebenarnya Adnan Oktar, di ruang di antara permukaan bumi dan ionosfera konduktif terdapat getaran alam. Kekerapan ini yang juga dikenali sebagai Denyutan Jantung Dunia disebut sebagai Resonans Schumann.

“Hal tersebut telah diramalkan secara matematik oleh ahli fizik Jerman Winfried R Schuman pada tahun 1952” .

Pada 1950 , Resonans Schumann diukur pada skala 7.8 hertz. Nilai ini dianggap malar. Memang sistem komunikasi global tentera ini ditubuhkan di atas kekerapan ini.

Namun pada 1980 an, berlaku perubahan tiba-tiba. Sebab, pada tahun itu Resonans Schumann diukur di atas 11 hertz.

“Laporan terbaru telah mendedahkan bahawa angka ini akan meningkat lagi. Perubahan dalam Resonans Schumann ; kekerapan menunjukkan mempercepat waktu ” katanya lagi.

Dengan demikian, masa 24 jam terasa seperti 16 jam atau kurang. Ilmu pengetahuan tidak mampu menjelaskan mengapa angka ini mengalami kenaikan atau faktor yang menyebabkannya meningkat.

“Dengan masa semakin pendek, petanda akhir zaman yang dikatakan oleh Nabi SAW terbukti secara ilmiah ketika ini , ” tambahnya.

Bumi semakin bersedia untuk hari kiamat dan oleh kehendak Allah petanda yang diisyaratkan terjadi secara berturut-turut.

*Diterjemahkan dari sumber islampos.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s